آموزش های آنلاین زیرنظر بهترین اساتید صنعت انیمیشن، فیلم و گیم

دوره آموزشی انیمیت سه بعدی پیشرفته

ورود علمی و تخصصی به عرصه ی انیمیت دیالوگ و بازیگری

اطلاعات دوره اطلاعات کلی

اطلاعات دوره

به بازیگری علاقه داری؟

به نظرت نقش بازیگرها تو یه فیلم سینمایی چقدر مهم و اساسیه؟ بله دقیقا! خیلی اساسیه، توانایی های بازیگر و هنر بازیگردانی کارگردان، ارتباط مستقیم با کیفیت اثر خروجی و میزان موفقیت اثر تو روایت گری و داستان پردازی، و در نهایت جلب مخاطب داره. اما تو یه انیمیشن که بازیگری وجود نداره، این وظیفه به عهده کیه؟ تو انیمیشن هم شخصیت های مختلفی وجود داره که می تونن آدم، حیوان، اشیا یا هرچیز دیگه باشن و جایگاه و اثرشون دقیقا مثل بازیگرهای سینما میمونه، اما اون ها که مدل های سه بعدی بی جان و بی هنری هستن، پس مسئولیت سنگین بازیگری و بازیگردانی به عهده ی کیه؟ کاملا درسته! به عهده ی انیماتورهاس! این وظیفه ی اون هاس که مدل های سه بعدی و بی جان رو به حرکت در بیارن و مثل یک بازیگر نقش اون شخصیت رو به درستی اجرا کنن و این دوره یه گام تخصصی برای ورود به جهان انیماتور هاس. 
  



نحوه برگزاری دوره

برای شرکت تو دوره، اول باید تو سایت ثبت نام کنی و بعد از طریق صفحه ی دوره می تونی خرید رو به هر دو صورت پرداخت آنلاین یا اقساط انجام بدی. بلافاصله بعد از نهایی شدن خرید، دوره به پنل کاربری ات تو سایت اضافه میشه و از همون لحظه می تونی شروع کنی به دیدن محتوای آموزشی.

این دوره مجموعا 11 فصله که تو باید سر فرصت و با دقت و حوصله ویدئو های آموزشی هر فصل رو هر چند بار که نیاز داشتی ببینی، سوالاتت رو از استاد یا منتور بپرسی و بعد از دیدن همه ی ویدئو ها، تمرینات فصل برات باز میشه، فایل تمرین رو دانلود میکنی و با توجه به چیزی که استاد ازت خواسته با آرامش و دقت تمریناتت رو انجام میدی و وقتی تموم شد برای استاد میفرستی.

استاد سه الی پنج روزه تمرینت رو بررسی میکنه و بهت نمره میده، در کنار نمره اشکالات و نقاط ضعفی که باید برطرف کنی رو هم برات میفرسته تا بتونی خودت رو ارتقا بدی. شرط باز شدن ویدئو های فصل جدید اینه که تمرین فصل قبل رو استاد تایید کنید، و این تایید به این معنیه که تو به مباحث اون فصل مسلط شدی و حالا میتونی مباحث جدیدی یاد بگیری.

این محدودیت فقط برای پیشرفت خودت گذاشته شده تا قدم به قدم گام هات رو محکم بذاری و پیش بری، برای همین همیشه میگیم دوره های اپتاپ فقط مناسب اونهایی هست که اهل تمرین و تلاش هستن. هیچ کس تا حالا نتونسته با نگاه کردن ویدئو های آموزشی یه مهارت به دست بیاره و مهارت فقط با تمرین و رفع نقاط ضعف بدست میاد و هدف اپتاپ هم رسوندن هنرجوها به مرحله ای هست که بتونن روی پای خودشون بایستن و با خیال راحت از پایه ی دانشی و مهارتی قوی وارد عرصه ی تولید بشن.

این پشتیبانی استاد و منتور دوره حداقل تا 6 ماه ادامه داره و بعد از اون با استفاده از امتیازهایی که تو سایت میگیری می تونی این مدت رو افزایش بدی. البته دسترسی به ویدئو های آموزشی و همه بروزرسانی هایی که تو محتوا انجام میشه همیشگی هست و هیچ محدودیتی  نداره. برای اینکه از انتخاب دوره مطمئن بشی اپتاپ یه فرصت 10 روزه به همه داده تا بتونن درخواست انصراف بدن و بدون هیچ مشکلی هزینه ی دوره رو پس بگیرن.


مخاطبین دوره

افرادی که آموزش های مقدماتی انیمیت سه بعدی رو گذروندن و حالا برای گسترش سطح توانمندی و مهارت خودشون قصد دارن آموزش تخصصی ببینن. سرفصل های این دوره کاملا تخصصی به مبحث انیمیت چهره، دیالوگ و بازیگری می پردازه، بخشی که بسیار حساس و دقیقه، صبر و حوصله ی زیادی می خواد و البته نقش مهمی تو شخصیت پردازی کاراکتر ها داره. یه انیماتور باید علاوه بر مهارت و دانش انیمیت، صبر بالا و نظم کاری زیادی هم داشته تا بتونه پروژه رو در هر مرحله با موفقیت پیش ببره.

پایان دوره

هنرجویان به آناتومی صورت و نحوه تحلیل رفرنس برای انیمیت صورت کاملا مسلط هستن و هر بازیگری مربوط به چهره رو می تونن به اجرا در بیارن.
در طول این دوره هم یک پلان دیالوگ به صورت کامل انیمیت میشه و هم یک پلان بازیگری ترس و شوکه شدن، که هنرجو رو با تمام فوت و فن ها و ریزه کاری ها در مرحله ی اجرا آشنا میکنه.
تمرین های این دوره کاملا پله به پله طراحی شده تا هنرجو با فرایند رسیدن به خروجی نهایی از ایده اولیه، کاملا آشنا بشه و بتونه برای پروژه های خودش در آینده به خوبی برنامه ریزی کنه.


مدرک معتبر دو زبانه دانشگاه تهران   

اگر جزو هنرجوهایی باشید که تمام تمرینات و به ویژه پروژه پایانی رو با موفقیت انجام بدین یه گواهی کسب مهارت معتبر دو زبانه از پژوهشکده ی دانشگاه تهران می گیرید، کسب این مدرک میتونه یه ویژگی و امتیاز خاص و ویژه برای رزومه ی کتبی شما باشه تا به کارفرماهای مختلف ارائه بدین و به همین دلیل اصلا قرار نیست کسب این مدرک کار آسونی باشه و اگر علاقه مند به داشتنش باشین باید وقت و تلاش زیادی برای صرف کنید، البته فراموش نکنید که مهمترین مولفه پرتفولیو قوی و حرفه ای و داشتن نمونه کارهای حرفه ای و اصولی هست. 


چجوری با استاد ارتباط دارم؟
تو هر فصل می تونی به صورت جداگونه از استاد و منتور دوره سوال بپرسی و تو یه پنل خصوصی با هر کدوم صحبت کنی. استاد نهایتا تو 3 روز جواب سوالت رو میده و منتور تو 1 روز، پس بهتره سوالات نرم افزاری و ساده تر رو از منتور بپرسی و سوالات تخصصی و مهم رو از استاد.

منتور ها در واقع هنرجوهای قدیمی همین دوره هستن که تجربیات خوبی در مورد کار با نرم افزار دارن و کاملا به اون مسلط هستن، اما طبیعتا تجربه ی کاری شون از استاد کمتره و تازه وارد عرصه ی تولید شدن. البته تیم پشتیبانی باشگاه آنلاین اپتاپ همیشه در کنارته تا هرجایی که تو این فرایند به مشکل خوردی سریعا پیگیری کنه. پس اصلا نگران نباش!

برای ارتباط با پشتیبانی میتونی با شماره 66929178 - 021 تماس بگیری یا به تلگرام aptopadmin پیام بدی.
بیشتر  
کمتر  
اطلاعات دوره
مدت زمان ویدئو 7.26 ساعت
سطح پیشرفته
پشتیبانی استاد و منتور
تاریخ عرضه ثبت نام امکان پذیر است
تعداد بازدید 1442 نفر
درباره استاد
پیش نیاز دوره

آشنایی با انیمیت سه بعدی در مایا

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین (محمد مهدی خضری )

ویژگی های خاص دوره

آموزش دادن یه نرم افزار کار سختی نیست و شاید خیلی ها بتونن انجامش بدن، ولی آموزشی که بتونه مهارت های لازم و اساسی مورد نیاز برای ورود به بازارکار رو داشته باشه هرجایی گیر نمیاد. چرا هرجایی گیر نمیاد؟

خیلی از مدرس ها صرفا تجربه ی تدریس دارن و اتفاقا خیلی هم مدرس های خوبی هستن و مطالب رو به خوبی منتقل میکنن اما تجربه ای تو تولید ندارن و فقط به نرم افزار مسلط هستن، اما تمام مدرس های باشگاه آنلاین اپتاپ، از فعالان با تجربه ای هستن که تو پروژه های حرفه ای داخلی و خارجی حضور داشتن و رزومه ی پرباری دارن که تو صفحه ی هر استاد جداگانه بارگذاری شده و می تونید ببینید.

مزیت اصلی اینکه مدرس رزومه ی قوی در تولید داشته باشه اینه که:

اولا از نرم افزار فقط اون چیزی رو یاد میگیری که تو تولید بهش نیاز داری و اینجوری مجبور نیستی کلیییی وقت برای یادگرفتن همه ی قسمت های کاربردی و غیرکاربردی بگذاری. تو زمان کمتر دقیقا اون چیزی رو که لازم داری یاد میگیری.

دوما مسیر درستی رو در یادگیری طی میکنی که باعث میشه سرعت و دقتت در زمان تولید یه پروژه خیلی بالاتر بره. چرا که مدرس به خاطر تجربه ای که داره راه ها و مسیر های اشتباه و غلط که در انجام پروژه باعث ایجاد مشکل میشه رو میدونه و به تو منتقل می کنه تا بتونی تصمیم درستی بگیری.

سوما ورود به بازارکار مهارت های خیلی بیشتری از فقط کار با نرم افزار نیاز داره، مهارت هایی مثل تحلیل و آنالیز رفرنس، مراحل ایده یابی و روش های رسیدن به ایده های خلاقانه، دانش هنری و شناخت مولفه های مهم برای اثر گذاری روی مخاطب و ... و مدرسی می تونه به همه ی این ها مسلط باشه که رزومه ی موفقی در تولید داشته باشه.

چهارما تولید چالش های جدی داره که فقط با تجربه میشه اون ها رو شناخت. دقیقا مثل تفاوت درسی که تو دانشگاه می خونن و چیزی که تو کارخونه بهش نیازه. اگر بدون هیچ پیش زمینه ای از این چالش ها وارد فضای تولید بشی باید مدت ها خودت سعی و خطا کنی و با کارفرما ها کلنجار بری، تا بتونی این چالش ها رو رفع کنی. اما اگر در همون دوران آموزش به واسطه تجربه ی مدرس با خیلی از این چالش ها آشنا بشی و براش آماده باشی قطعا زمانی که وارد بازار کار بشی از بقیه جلوتری.

همین حالا ثبت نام کن

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( یاشار دانایی )
چه ابزار و وسایلی لازم دارم؟

اصلی ترین پیش نیازهای این دوره، آشنایی با نرم افزار مایا و گذروندن دوره ی انیمیت مقدماتی هست.

برای این دوره به سیستم سخت افزاری چندانی نیاز ندارین و فقط کافیه نرم افزار مایا 2020 روی سیستم شما قابل نصب باشه.


چرا اپتاپ؟

آموزشگاه های آنلاین و غیرحضوری تو حوزه گرافیک و انیمیشن سالهاست که در دنیا مشغول فعالیتن و سابقه ی طولانی دارن و مدارسی مثل منتور و یودمی که جزو مدارس تراز اول جهان هستن هم از دوره های غیرحضوری استفاده می کنن. پاندمی کرونا باعث شد همه ی فعالیت های آموزشی به اجبار به سمت مجازی و غیرحضوری بودن برن و حالا دیگه همه ی مخاطبین به مزیت های این مدل آگاه هستن.

اما در کنار همه ی مزیت ها، اگر یکسری از نکات رعایت نشه، دوره های غیرحضوری میتونن کاملا بی اثر و بی فایده باشن.

تو باشگاه آنلاین اپتاپ، هم تجربه ی دوره های حضوری رو داشتیم و هم تجربه ی انواع دوره های غیرحضوری و بعد از اینکه بازخورد های روش های مختلف رو جمع آوری و بررسی کردیم، روش و پلتفرم اختصاصی باشگاه آنلاین اپتاپ رو بعد از چندین ماه کار، رو نمایی کردیم.

مهم ترین ویژگی های این روش چیا هستن؟


1. اولویت با کسب مهارت

اصلی ترین تمرکز در طراحی پلتفرم آموزشی اپتاپ، روی کسب مهارت بوده.به همین دلیل سعی کردیم تمام مولفه هایی که یه دوره مهارت آموزی رو از یه دوره حفظ نرم افزار متفاوت میکنه اعمال کنیم. از ارتباط هنرجوها با هم و رشد گروهی و شبکه سازی تا اهمیت ویژه تمرینات در مسیر پیشرفت هنرجوها و البته درنظر گرفتن محرک های آموزشی که هنرجوها رو تو حفظ روحیه و پشتکارشون برای تلاش کمک کنه.


2. حذف دغدغه ی زمان و مکان

یکی از اصلی ترین دغدغه های هنرجویان دوره های مختلف این بود که برنامه ی کلاس با کارهای دیگه شون تداخل داشت و یا اینکه تا زمان شروع جلسه ی بعد فرصت برای تمرین کافی و تسلط به موضوع قبل رو نداشتن و همین باعث عقب افتادن از کلاس و به مرور بی انگیزگی و رها کردن کلاس می شد. اما تو باشگاه آنلاین اپتاپ تمام این دغدغه ها رفع شده و بدون هیچ استرسی هر ساعت از شبانه روز هنرجو می تونه محتوای آموزشی رو ببینه، برای استادش سوال بفرسته، هر چقدر که لازمه برای تمرین وقت بذاره و زمانی که مطمئن شد به اون سرفصل مسلط شده وارد بخش بعد بشه.


3. اگه تمرین نمی کنی این دوره بدردت نمی خوره

این جمله یکی از اصلی ترین مولفه های پلتفرم آموزشی اپتاپه، هیچ کس تا حالا فقط با دیدن ویدئو آموزشی مهارتی کسب نکرده، یا با دانلود و آرشیو کردن دوره ها، به همین دلیل تمرینات جزو سفت و سخت ترین بخش های دوره های اپتاپ هستن و حتی مدرک معتبری که از دانشگاه تهران در پایان داده میشه به شرط انجام تمرین ها هست. موضوع و عنوان هر تمرین به طور مداوم چک میشه و برای بهتر شدن بروز رسانی میشه و مدرس دوره هم با دقت تمرینات رو بررسی میکنه و ضعف ها و کاستی ها رو برای هنرجو می فرسته. ما با قاطعیت میگیم که این راه، یعنی انجام تمرین و برطرف کردن نقاط ضعف تنها راه پیشرفته.


آموزش خوب سرمایه گذاریه


چه بازار کاری برای یه انیماتور وجود داره؟


همونطور که حتما می دونید، میانگین دستمزد انیماتورها در جهان در مابقی کادر تولید یه انیمیشن سه بعدی بیشتره و این به دلیل حجم زیاد کار و حساسیت اونه.

حالا انیمیشن سه بعدی خیلی خیلی گسترده شده و تو تبلیغات تلویزیونی، در جلوه های ویژه ی سینمایی و تو بازی های کامپیوتری و موبایلی هم وارد شده و این یعنی همه ی این صنایع می تونن مقصد یه انیماتور حرفه ای باشن.

اگه علاقه و پشتکار کافی برای موفقیت در حرفه ی انیمیت رو داشته باشین، میتونید با گذروندن آموزش ها و انجام به دقت تمرین ها، مهارت کافی رو کسب کنید و برای ورود به بازارکار و دیده شدن، کافیه نمونه کارهای باکیفیتی در پورتفولیو خودتون داشته باشین.

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( سعید بی گناه )
مدرک پایان دوره

تقریبا در تمام حوزه ها و مخصوصا حوزه ی گرافیک و انیمیشن مهم ترین و اصلی ترین ملاکِ یه کارفرما برای انتخاب فرد، رزومه و پرتفولیو اون هست و نه مدرکش اما اگر کارفرما بین دو یا چندین نفر بخواد تصمیم نهایی رو بگیره اون وقته که اعتبار مدارک و گواهی های افراد کاملا تعیین کننده میشه. و خب مشخصه که اعتبار یه مدرک به جایی که اون رو صادر میکنه.
گواهی های پایان دوره در باشگاه آنلاین اپتاپ به دو زبان فارسی و انگلیسی، و از طرف پژوهشکده ی دانشگاه تهران صادر میشه که مهر دانشگاه رو داره و میشه با قاطعیت گفت جایی معتبرتر از دانشگاه تهران نداریم و بدون شک اعتبار این مدرک در کنار یه رزومه و پرتفولیو حرفه ای می تونه نظر هر کارفرمایی رو جلب کنه.

از اینجا می تونی تصویری از یه نمونه گواهی های صادر شده برای هنرجوها رو ببینی.

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( محمد مهدی خضری )

دوره آموزشی انیمیت سه بعدی پیشرفته سرفصل های دوره

سرفصل های دوره

دوره آموزشی انیمیت سه بعدی پیشرفته

در این فصل به تعریف بازیگری کاراکتر، نماهای مختلف دوربین و تاثیر اون تو انیمیت کاراکتر می پردازیم و با آناتومی و فرم های مختلف صورت آشنا می شیم
1-1 . بررسی اصول بازیگری در انیمیت '00:18 1-2 . بررسی انواع نماها و ری اکشن های کاراکتر '00:27
در این فصل با هم یاد می گیریم چطور باید حرکت هایی که با صورت انجام می دیم رو آنالیز و انیمیت کنیم
2-1 . بررسی آناتومی صورت انسان '00:28 2-2 . بررسی نوع حرکت ماهیچه های صورت و انیمیت آن '00:16
در این فصل اکت صورت و بدن کاراکتر تو نماهای کلوزآپ و فول شات رو آنالیز و درباره ی نحوه ی شروع انیمیت دهان صحبت می کنیم
3-1 . نحوه ی استفاده از رفرنس در انیمیت و شروع لیپسینک '00:41
در این فصل مرحله به مرحله انیمیت دهان رو با هم پیش میریم تا بتونیم ایراداتمون رو تو تمرین ببینیم و رفعش کنیم
4-1 . لیپسینک و انیمیت دهان (1) '00:23 4-2 . لیپسینک و انیمیت دهان (2)( بلاکینگ ) '00:37
در این فصل می خوایم با جزئیات بیشتری انیمیت صورتمون رو تکمیل کنیم، مثل انیمیت گوش موقع صحبت کردن!
5-1 . لیپسینک و انیمیت دهان (1) '00:33 5-2 . لیپسینک و انیمیت دهان (2) '00:21
در این فصل با انیمیت کردن ابرو و چشم و چرخش سر سعی می کنیم حرکات کاراکتر رو بیشتر به رفرنس نزدیک کنیم
6-1 . انیمیت اجزای دیگر صورت '00:20 6-2 . انیمیت چشم ها و چرخش صورت '00:26