آموزش های آنلاین زیرنظر بهترین اساتید صنعت انیمیشن، فیلم و گیم

  

دوره روایت تصویری

دانش روایت بصری و پیاده سازی و اجرای آن

اطلاعات دوره اطلاعات کلی

اطلاعات دوره
روایت در تصویر چیست؟

حتما براتون پیش اومده که خیلی درگیر یه سریال یا فیلم بشید و از دیدنش لذت ببرید؛ جدا از اینکه دلایل متفاوتی برای این موضوع وجود داره، یکی از مهمترین عوامل درگیر کردن مخاطب، قدرت داستان سرایی و قصه گویی هست.اگر بخوایم خیلی ساده تعریفش کنیم، داستان سرایی یعنی گفتن داستان!

در واقع شما به کمک داستان تلاش می‌کنید تا ضمن برقراری ارتباط با مخاطب، اون رو درگیر کرده و کاری کنید که تعاملش با شما بیشتر بشه. قصه‌ها و روایت‌ها کمک می‌ کنن هنگام برقراری ارتباط، پیام شما شفاف‌تر و واضح‌تر به مخاطب منتقل بشه، داستان‌ها باعث می‌ شن بتونید استدلال‌های خودتون رو بیان و از اونها دفاع کنید.

نحوه برگزاری دوره

برای شرکت تو دوره، اول باید تو سایت ثبت نام کنی و بعد از طریق صفحه ی دوره می تونی خرید رو به هر دو صورت پرداخت آنلاین یا اقساط انجام بدی. بلافاصله بعد از نهایی شدن خرید، دوره به پنل کاربری ات تو سایت اضافه میشه و از همون لحظه می تونی شروع کنی به دیدن محتوای آموزشی.
این دوره مجموعا 11 فصله که تو باید سر فرصت و با دقت و حوصله ویدئو های آموزشی هر فصل رو هر چند بار که نیاز داشتی ببینی، سوالاتت رو از استاد یا منتور بپرسی و بعد از دیدن همه ی ویدئو ها، تمرینات فصل برات باز میشه، فایل تمرین رو دانلود میکنی و با توجه به چیزی که استاد ازت خواسته با آرامش و دقت تمریناتت رو انجام میدی و وقتی تموم شد برای استاد میفرستی.
استاد سه الی پنج روزه تمرینت رو بررسی میکنه و بهت نمره میده، در کنار نمره اشکالات و نقاط ضعفی که باید برطرف کنی رو هم برات میفرسته تا بتونی خودت رو ارتقا بدی. شرط باز شدن ویدئو های فصل جدید اینه که تمرین فصل قبل رو استاد تایید کنید، و این تایید به این معنیه که تو به مباحث اون فصل مسلط شدی و حالا میتونی مباحث جدیدی یاد بگیری.
این محدودیت فقط برای پیشرفت خودت گذاشته شده تا قدم به قدم گام هات رو محکم بذاری و پیش بری، برای همین همیشه میگیم دوره های اپتاپ فقط مناسب اونهایی هست که اهل تمرین و تلاش هستن. هیچ کس تا حالا نتونسته با نگاه کردن ویدئو های آموزشی یه مهارت به دست بیاره و مهارت فقط با تمرین و رفع نقاط ضعف بدست میاد و هدف اپتاپ هم رسوندن هنرجوها به مرحله ای هست که بتونن روی پای خودشون بایستن و با خیال راحت از پایه ی دانشی و مهارتی قوی وارد عرصه ی تولید بشن.
این پشتیبانی استاد و منتور دوره حداقل تا 6 ماه ادامه داره و بعد از اون با استفاده از امتیازهایی که تو سایت میگیری می تونی این مدت رو افزایش بدی. البته دسترسی به ویدئو های آموزشی و همه بروزرسانی هایی که تو محتوا انجام میشه همیشگی هست و هیچ محدودیتی  نداره. برای اینکه از انتخاب دوره مطمئن بشی اپتاپ یه فرصت 10 روزه به همه داده تا بتونن درخواست انصراف بدن و بدون هیچ مشکلی هزینه ی دوره رو پس بگیرن.


مخاطبین دوره
کسانی که کمی با مبانی طراحی آشنا هستن و کمی دیجیتال پینت کار کردن و میخوان مهارت خودشون رو بیشتر کنن مخاطبین این درس هستند.
همه کسانی که میخوان در پروژه های حرفه ای در زمینه طراحی کانسپت مشغول به کار بشن درصورتی که مهارت های جنبی شون بیشتر باشه شانس بیشتری در جذب پروژه یا معرفی بهتر خودشون دارن. با دانستن مهارت روایت بصری میتونید یاد بگیرید چجوری در یک فریم تصویری، مفاهیم خیلی بیشتری رو به مخاطب عام و خاص انتقال بدید.
در این نقطه است که مرز کار بی کیفیت و با کیفیت مشخص میشه و اغلب تفاوت کارهای خارجی با کارهای داخلی در این بخش هاست.
پایان دوره

مدرک معتبر دو زبانه دانشگاه تهران 

اگر جزو هنرجوهایی باشید که تمام تمرینات و به ویژه پروژه پایانی رو با موفقیت انجام بدین یه گواهی کسب مهارت معتبر دو زبانه از پژوهشکده ی دانشگاه تهران می گیرید، کسب این مدرک میتونه یه ویژگی و امتیاز خاص و ویژه برای رزومه ی کتبی شما باشه تا به کارفرماهای مختلف ارائه بدین و به همین دلیل اصلا قرار نیست کسب این مدرک کار آسونی باشه و اگر علاقه مند به داشتنش باشین باید وقت و تلاش زیادی برای صرف کنید، البته فراموش نکنید که مهمترین مولفه پرتفولیو قوی و حرفه ای و داشتن نمونه کارهای حرفه ای و اصولی هست.


چجوری با استاد ارتباط دارم؟
تو هر فصل می تونی به صورت جداگونه از استاد و منتور دوره سوال بپرسی و تو یه پنل خصوصی با هر کدوم صحبت کنی. استاد نهایتا تو 3 روز جواب سوالت رو میده و منتور تو 1 روز، پس بهتره سوالات نرم افزاری و ساده تر رو از منتور بپرسی و سوالات تخصصی و مهم رو از استاد.

منتور ها در واقع هنرجوهای قدیمی همین دوره هستن که تجربیات خوبی در مورد کار با نرم افزار دارن و کاملا به اون مسلط هستن، اما طبیعتا تجربه ی کاری شون از استاد کمتره و تازه وارد عرصه ی تولید شدن. البته تیم پشتیبانی باشگاه آنلاین اپتاپ همیشه در کنارته تا هرجایی که تو این فرایند به مشکل خوردی سریعا پیگیری کنه. پس اصلا نگران نباش!

برای ارتباط با پشتیبانی میتونی با شماره 66929178 - 021 تماس بگیری یا به تلگرام aptopadmin پیام بدی.
بیشتر  
کمتر  
اطلاعات دوره
مدت زمان ویدئو 7.52 ساعت
سطح مبتدی
پشتیبانی استاد و منتور
تاریخ عرضه ثبت نام امکان پذیر است
تعداد بازدید 522 نفر
درباره استاد
پیش نیاز دوره

مهارت در طراحی و فهم مفاهیم بیسیک طراحی، دیجیتال پیت مقدماتی 


چند کاراکتر هستن که در حال رفتن به یک شهری، از یک مسیر جنگلی هستن، و در حال خوش و بش کردن با هم، ناگهان در مسیر صدایی توجه یکی از اونها رو به خودش جلب می کنه، دو نفر اونها میرن ولی یکی از اونها مکثی می کنه و به سمت عقب نگاه می کنه، ناگهان هیولای بزرگی از بوته ها غرش کنان بیرون میاد و این سه نفر آماده مبارزه با این هیولا می شن.

ویژگی های خاص دوره

آموزش دادن یه نرم افزار کار سختی نیست و شاید خیلی ها بتونن انجامش بدن، ولی آموزشی که بتونه مهارت های لازم و اساسی مورد نیاز برای ورود به بازارکار رو داشته باشه هرجایی گیر نمیاد. چرا هرجایی گیر نمیاد؟

خیلی از مدرس ها صرفا تجربه ی تدریس دارن و اتفاقا خیلی هم مدرس های خوبی هستن و مطالب رو به خوبی منتقل میکنن اما تجربه ای تو تولید ندارن و فقط به نرم افزار مسلط هستن، اما تمام مدرس های باشگاه آنلاین اپتاپ، از فعالان با تجربه ای هستن که تو پروژه های حرفه ای داخلی و خارجی حضور داشتن و رزومه ی پرباری دارن که تو صفحه ی هر استاد جداگانه بارگذاری شده و می تونید ببینید.

مزیت اصلی اینکه مدرس رزومه ی قوی در تولید داشته باشه اینه که:

اولا از نرم افزار فقط اون چیزی رو یاد میگیری که تو تولید بهش نیاز داری و اینجوری مجبور نیستی کلیییی وقت برای یادگرفتن همه ی قسمت های کاربردی و غیرکاربردی بگذاری. تو زمان کمتر دقیقا اون چیزی رو که لازم داری یاد میگیری.

دوما مسیر درستی رو در یادگیری طی میکنی که باعث میشه سرعت و دقتت در زمان تولید یه پروژه خیلی بالاتر بره. چرا که مدرس به خاطر تجربه ای که داره راه ها و مسیر های اشتباه و غلط که در انجام پروژه باعث ایجاد مشکل میشه رو میدونه و به تو منتقل می کنه تا بتونی تصمیم درستی بگیری.

سوما ورود به بازارکار مهارت های خیلی بیشتری از فقط کار با نرم افزار نیاز داره، مهارت هایی مثل تحلیل و آنالیز رفرنس، مراحل ایده یابی و روش های رسیدن به ایده های خلاقانه، دانش هنری و شناخت مولفه های مهم برای اثر گذاری روی مخاطب و ... و مدرسی می تونه به همه ی این ها مسلط باشه که رزومه ی موفقی در تولید داشته باشه.

چهارما تولید چالش های جدی داره که فقط با تجربه میشه اون ها رو شناخت. دقیقا مثل تفاوت درسی که تو دانشگاه می خونن و چیزی که تو کارخونه بهش نیازه. اگر بدون هیچ پیش زمینه ای از این چالش ها وارد فضای تولید بشی باید مدت ها خودت سعی و خطا کنی و با کارفرما ها کلنجار بری، تا بتونی این چالش ها رو رفع کنی. اما اگر در همون دوران آموزش به واسطه تجربه ی مدرس با خیلی از این چالش ها آشنا بشی و براش آماده باشی قطعا زمانی که وارد بازار کار بشی از بقیه جلوتری.

همین حالا ثبت نام کن


روایت داستان
چه ابزار و وسایلی لازم دارم؟

دانش اولیه طراحی و همچنین آشنایی با نرم افزار فتوشاپ شرط لازم برای شرکت در این کلاس هست.

درصورتی که با دیجیتال پینت آشنایی دارید و قلم نوری هم دارید کمک میکنه که در این درس خیلی سریعتر پیشرفت کنید؛ بعد از موارد فوق مهمترین وسیله ای که بهش نیاز داری همت و پشتکار قوی هست که اگه نداشته باشی این درس اصلا به دردت نمیخوره. درنتیجه اگه بهترین ابزارهای دنیا هم داشته باشی و زیرنظر بهترین اساتید مطرح دنیا آموزش ببینی ولی اگه تمرین نکنی به هیچ جا نمیرسی؛ و برعکس اگه قلم نوری نداشته باشی و بخوای سنتی طراحی کنی ولی علاقه و پشتکار زیاد داشته باشی قطعا بی رقیب خواهی شد.



نمونه کار استاد

چرا اپتاپ؟

آموزشگاه های آنلاین و غیرحضوری تو حوزه گرافیک و انیمیشن سالهاست که در دنیا مشغول فعالیتن و سابقه ی طولانی دارن و مدارسی مثل منتور و یودمی که جزو مدارس تراز اول جهان هستن هم از دوره های غیرحضوری استفاده می کنن. پاندمی کرونا باعث شد همه ی فعالیت های آموزشی به اجبار به سمت مجازی و غیرحضوری بودن برن و حالا دیگه همه ی مخاطبین به مزیت های این مدل آگاه هستن.

اما در کنار همه ی مزیت ها، اگر یکسری از نکات رعایت نشه، دوره های غیرحضوری میتونن کاملا بی اثر و بی فایده باشن.

تو باشگاه آنلاین اپتاپ، هم تجربه ی دوره های حضوری رو داشتیم و هم تجربه ی انواع دوره های غیرحضوری و بعد از اینکه بازخورد های روش های مختلف رو جمع آوری و بررسی کردیم، روش و پلتفرم اختصاصی باشگاه آنلاین اپتاپ رو بعد از چندین ماه کار، رو نمایی کردیم.

مهم ترین ویژگی های این روش چیا هستن؟


1. اولویت با کسب مهارت

اصلی ترین تمرکز در طراحی پلتفرم آموزشی اپتاپ، روی کسب مهارت بوده.به همین دلیل سعی کردیم تمام مولفه هایی که یه دوره مهارت آموزی رو از یه دوره حفظ نرم افزار متفاوت میکنه اعمال کنیم. از ارتباط هنرجوها با هم و رشد گروهی و شبکه سازی تا اهمیت ویژه تمرینات در مسیر پیشرفت هنرجوها و البته درنظر گرفتن محرک های آموزشی که هنرجوها رو تو حفظ روحیه و پشتکارشون برای تلاش کمک کنه.


2. حذف دغدغه ی زمان و مکان

یکی از اصلی ترین دغدغه های هنرجویان دوره های مختلف این بود که برنامه ی کلاس با کارهای دیگه شون تداخل داشت و یا اینکه تا زمان شروع جلسه ی بعد فرصت برای تمرین کافی و تسلط به موضوع قبل رو نداشتن و همین باعث عقب افتادن از کلاس و به مرور بی انگیزگی و رها کردن کلاس می شد. اما تو باشگاه آنلاین اپتاپ تمام این دغدغه ها رفع شده و بدون هیچ استرسی هر ساعت از شبانه روز هنرجو می تونه محتوای آموزشی رو ببینه، برای استادش سوال بفرسته، هر چقدر که لازمه برای تمرین وقت بذاره و زمانی که مطمئن شد به اون سرفصل مسلط شده وارد بخش بعد بشه.


3. اگه تمرین نمی کنی این دوره بدردت نمی خوره

این جمله یکی از اصلی ترین مولفه های پلتفرم آموزشی اپتاپه، هیچ کس تا حالا فقط با دیدن ویدئو آموزشی مهارتی کسب نکرده، یا با دانلود و آرشیو کردن دوره ها، به همین دلیل تمرینات جزو سفت و سخت ترین بخش های دوره های اپتاپ هستن و حتی مدرک معتبری که از دانشگاه تهران در پایان داده میشه به شرط انجام تمرین ها هست. موضوع و عنوان هر تمرین به طور مداوم چک میشه و برای بهتر شدن بروز رسانی میشه و مدرس دوره هم با دقت تمرینات رو بررسی میکنه و ضعف ها و کاستی ها رو برای هنرجو می فرسته. ما با قاطعیت میگیم که این راه، یعنی انجام تمرین و برطرف کردن نقاط ضعف تنها راه پیشرفته.


آموزش خوب سرمایه گذاریه


نمونه کار استاد

چه بازار کاری وجود داره؟


همه کسانی که دیجیتال پینت کار میکنن، درصورتی که مهارت های اضافه تری مثل دانش روایت بصری رو داشته باشن میتونن از دیگر رقباشون در جذب پروژه یا استخدام در یک شرکت معتبر پیشی بگیرن.
بازار کار و صنایع فعال و پویای انیمیشن، گیم، جلوه های ویژه و دیگر صنایع مهم مثل تبلیغات و ... همه به طراحان موفق نیاز دارند. طبیعتا عرضه و بازار کار خیلی بیشتر از تقاضا و فعالین این صنعت هست منتهی رقابت برای جذب پروژه های بهتر یا همکاری با استودیوهای معروف تر غیرقابل انکار هست.
یکی از پارامتر های تاثیر گذار برای پیروزی در این رقابت قطعا داشتن دانش روایت بصری و پیاده سازی و اجرای اون در مجموعه آثارتون خواهد بود.


نمونه کار استاد
مدرک پایان دوره

تقریبا در تمام حوزه ها و مخصوصا حوزه ی گرافیک و انیمیشن مهم ترین و اصلی ترین ملاکِ یه کارفرما برای انتخاب فرد، رزومه و پرتفولیو اون هست و نه مدرکش اما اگر کارفرما بین دو یا چندین نفر بخواد تصمیم نهایی رو بگیره اون وقته که اعتبار مدارک و گواهی های افراد کاملا تعیین کننده میشه. و خب مشخصه که اعتبار یه مدرک به جایی که اون رو صادر میکنه.
گواهی های پایان دوره در باشگاه آنلاین اپتاپ به دو زبان فارسی و انگلیسی، و از طرف پژوهشکده ی دانشگاه تهران صادر میشه که مهر دانشگاه رو داره و میشه با قاطعیت گفت جایی معتبرتر از دانشگاه تهران نداریم و بدون شک اعتبار این مدرک در کنار یه رزومه و پرتفولیو حرفه ای می تونه نظر هر کارفرمایی رو جلب کنه.

از اینجا می تونی تصویری از یه نمونه گواهی های صادر شده برای هنرجوها رو ببینی.


دوره روایت تصویری سرفصل های دوره

سرفصل های دوره

دوره روایت تصویری

در این فصل ما به مبانی ابتدایی خلق روایت در داستان پرداختیم، مبانی از جمله درک فیلمنامه، معرفی قابها و چگونگی پیشروی در جهت خلق یک روایت بصری.
1-1 . بخش اول '00:41 1-2 . بخش دوم '00:17 1-3 . بخش سوم '00:36 1-4 . بخش چهارم '00:26
در این فصل ما به معرفی انواع نماها از جمله نماهای داینامیک و استاتیک در تصویر و همینطور درباره انواع ترکیب بندیها از جمله ترکیب بندی های کلاسیک پرداختیم و در روند کلاس با این قواعد بیشتر آشنا میشیم.
2-1 . بخش اول '00:21 2-2 . بخش دوم '00:30
در این فصل ما به توضیح طراحی کاراکتر که یکی از عناصر کلیدی در روایت هست پرداختیم و سعی کردیم تا جایگاه کاراکتر در روایتگری را در داستان توضیح بدیم.
3-1 . بخش اول '00:21 3-2 . بخش دوم '00:23
در این فصل ما به مطالعه انواع پرسپکتیوها رفتیم و با آنها آشنا میشیم و همینطور بررسی می کنیم که چگونه انواع پرسپکتیو می تواند در خلق بصری یک داستان به کمک ما بیاید؛ در ادامه با انواع پرسکتپو از جمله پرسپکتیو های میدانی و خطی آشنا میشیم.
4-1 . بخش اول '00:23 4-2 . بخش دوم '00:18
در این فصل ما به سراغ بررسی دیزاین و مفهوم اون میریم که بفهمیم در مرحله اول دیزاین چیست و حال در بحث روایتگری بصری چطوری به کمک ما میاد.
5-1 . بخش اول '00:22 5-2 . بخش دوم '00:25
در این فصل به سراغ بررسی عملکرد رفرنس و چگونگی کمک رفرنس در کار رفتیم و سعی کردیم تا در این فصل به اهمیت داشتن رفرنس خوب در مراحل کار یک تصویرگر بصری بپردازیم .
6-1 . بخش اول '00:20
در این فصل به کاربرد رنگ در خلق اتمسفر داستانی می پردازیم و شروع به کند و کاو در جهت فهم این عنصر بصری در روایت می کنیم و سعی می کنیم تا به یک سری تکنیک در بکار بردن اون برسیم.
7-1 . بخش اول '00:33 7-2 . بخش دوم '00:14
در این فصل به مطالع سبکها و استایلهای مختلف می ریم و سعی می کنیم به اهمیت تاثیر استایل در دیزاین و روایتگری بپردازیم.
8-1 . بخش اول '00:31
در این فصل به جمع بندی می رسیم و سعی می کنیم تا چکیده ای از همه مطالب رو در این فصل در جهت خلق یک روایت کوتاه ارائه بدیم.
9-1 . بخش اول '00:54 9-2 . بخش دوم '00:12